čtvrtek 18. dubna 2024 Valérie

RECENZE: Ve filmu Creed se Rocky Balboa vrací na úplný začátek

Má Sylvester Stallone zapotřebí pořád se vracet ke své ikonické roli Rockyho? V novém filmu z boxerského ringu dokazuje, že to zase tak špatný nápad není.

Známe to všichni, nejdříve to dá hodně přemlouvání, ale nakonec Stallone podlehne a nechá se přesvědčit k návratu k profesionálnímu boxu. Potom dostane pořádnou nakládačku, jenže zazní legendární melodie písně „Eye of the Tiger“ a Rocky nakonec svého protivníka zničí. Tentokrát už Rockymu táhne na 70 let a tvůrci filmu si na něj vymysleli výzvu v podobě trénování mladého amatérského boxera, kterému v žilách koluje krev samotného Apollo Creeda.

Zápletka dobrá, jen aby se z toho nestala jen dojemná pohádka pro dospělé. Musím říct, že stojí za to na film vyrazit, protože se podařilo udržet v rovnováze vlnu nostalgie v porovnání s moderním provedením. Největší podíl na kvalitě filmu má samotný Rocky Balboa, a stejně jako protagonisté příběhu, i já jsem byl zvědavý, jak se mu v současném světě daří. A jsem rád, že neztratil nic ze svého umění makat na plný pecky, a ještě mnohem víc. Samozřejmě už nezvládá všechno, ale své zkušenosti dokáže celkem věrohodně předat mladému boxerovi.

Nečekejte žádný k dokonalosti propracovaný příběh, Rocky a jeho svěřenec si jdou přímo za svým, a tak to má být. Záběry z ringu jsou parádní a pár rad se dozvíte i o motivaci, ty si klidně můžete odnést s sebou domů. Závěrečný souboj pak představuje přesně tu klasiku, jakou můžete od filmu s Rockym čekat. Budete z něj nadšeni. A pokud ne, tak aspoň zjistíte, že Sylvester Stallone neztratil nic ze šarmu, kterým si nás Rocky vždycky podmaní.

Olomoucká Drbna hodnotí: 75 %

Autoři | Foto Warner Bros