RECENZE: Nejnovější Star Trek je tentokrát spíš akční střílečka a boj o přežití

čtvrtek, 18. srpna 2016, 19:02

Vesmírná loď Enterprise se v novodobém provedení už potřetí vydává do neprobádaných končin. Tentokrát do neznáma. Jaké to tam je? Ne všichni fanoušci Start Treku budou spokojeni.

Ať už jste příznivci Star Treku, nebo se jen rádi ponoříte do mezihvězdného putování, nebo jste prostě jen zvědaví, s čím novým tvůrci filmu přišli, tak nějak tušíte, že byste si tento film neměli nechat ujít. Nečekejte nějaký propracovaný příběh, tvůrci posádku, a vlastně i celé společenství spřátelených obyvatel galaxií,uvrhli do situace, kdy musí bojovat o holé přežití. Až tak mocný je jejich protivník a má k tomuto účelu pěkně vytříbené prostředky, které až na plátně uvidíte, tak si budete říkat, že si ty dokonale zpracované efekty opravdu užíváte.

Zklamání přichází ve chvíli, kdy zjistíte, že se žádná pořádná mise do hlubin vesmíru nekoná, protože se celý příběh odehrává v podstatě na jedné planetě a jejím nejbližším okolí. Na druhou stranu, proč pořád někam létat, i v tak malém prostoru se toho dá hodně zažít a tvůrci z tohoto omezení vytěžili maximum. J.J. Abrams tentokrát z pozice producenta pouze koordinoval počínání režiséra Justina Lina (Rychle a zběsile 5 a 6) a ten si tak mohl vyhrát v akčních záběrech v opravdu zběsilém tempu. Na druhou stranu film také odkazuje k původním snímkům a dělá si tak trochu srandu i ze seriálů, což uspokojí Star Trekové nadšence. Proto vám přináším pět důvodů, proč na film s podtitulem Do neznáma zajít do kina:

Velké plátno

Vesmírné cestování i hvězdné souboje si nejlépe užijete právě v kině, kde vyniknou spektakulární meziplanetární průlety i kličkování v moři asteroidů. Zejména nová základna Yorktown, která představuje komplex několika měst a soužití všech spojenců federace, působí až epicky. Takové město jste ještě neviděli, a to ani ve filmu Počátek, kde si tvůrci filmu také hráli s gravitací a dokonalými vertikálními záběry. V případě Yorktownu je dojem ještě o něco úchvatnější.

Nová postava

Tak trochu v pozadí stojí kapitán Kirk i jeho souputník Spock, nejvíc prostoru dostala nová bojovnice Jaylah v podání jinak skvělé tanečnice Sofie Boutelly, jež si zahrála například ve videoklipu Majkla Jacksona, který byl natočen po jeho smrti. Právě ona dodává příběhu dobrou náladu, zatímco se Kirk i Spock utápějí v pochybnostech svého poslání.

Starý dobrý humor

Sarkastický a neskutečně vtipný je Karl Urban ve své roli palubního lékaře, jeho vtípky dokonce rozesmějí i jinak bezcitného Spocka. Skvěle mu sekunduje Simon Pegg coby palubní inženýr Scotty. Právě schopnost dostat humor do svízelných situací dělá Star Trek tím nejlepším, co můžete na plátnech kin vidět.

Poslední mise Antona Yelchina

Star Trek už nikdy nebude tím, co dřív. V loňském roce zemřel původní představitel Spocka Leonard Nimoy, také na něj se ve filmu nezapomnělo. V polovině června letošního roku přišla zpráva o úmrtí představitele navigátora Čechova, Anton Yelchin byl usmrcen vlastním autem, které nechal nezabrzděné. Právě jeho role je ve filmu hodně výrazná a skvělých kousků by jistě dosáhl i v dalších pokračováních. Nenechte si tak ujít jeho poslední vesmírnou cestu.

Nádherná Enterprise

Pokud tuhle loď milujete, po shlédnutí cesty do neznáma ji budete zbožňovat. Enterprise totiž není jen krásná a dokonalá, nevzdá se totiž za žádných okolností a některé záběry na její detaily vám přivedou až husí kůži. Tomu se říká láska. Tak vzhůru do vesmíru, U.S.S. Enterprise už na vás čeká.

Olomoucká Drbna hodnotí: 74 %

Na film můžete zajít třeba do olomouckého Premiere Cinemas, aktuální program najdete zde.

Napsal David Superata | Foto Paramount Pictures