Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

ROZHOVOR: Šimon Pelikán nezahálí, letos přišel s další novinkou, jak prozkoumat Olomouc – Ološlapem

 
pátek, 17. června 2016, 12:43

Šimon Pelikán loni rozčeřil olomoucké vody s výletními plavbami, na které nabízí komentovanou prohlídku města po řece Moravě. Nyní přichází s Ološlapem, díky kterého budete moci poznat historickou Olomouc trochu jinak. Šlápnete si do pedálů a vlastní silou se budete pohybovat po centru. Spojíte tak zájem o historii, sport i relax. A dokonce při tom můžete popíjet pivo.

Co vás přivedlo na nápad pořídit si Ološlap?
Chtěl jsem přidat další službu na stejném konceptu jako jsou výletní plavby, akorát na suchu, která nabízí lidem prohlídku Olomouce. Na lodi se tento koncept spojení plavby a historického výkladu ujal. Ološlap slouží k poznání města zase z jiné perspektivy. Jízdy budou moderované s výkladem a s tematickou hrou, díky které budou mít návštěvníci šanci poznat Olomouc trošku jinak.

Kolik lidí se na Ološlap vejde?
Na Ološlapu může být stejný počet lidí jako na na lodi, a to je jedenáct. Ti se navzájem nemusí znát. Ale je také druhá varianta, stejně jako máme soukromé plavby, tak i tady se může skupinka rozhodnout oslavit rozlučku se svobodou, setkání s přáteli, promoce a další. Ološlap si budou moci různě nazdobit a výhodou toho je, že to funguje jako „beer bar“ kde sedíte podél baru s naraženým pivem, má to stříšku, může se pouštět hudba. Je to takový aktivní relax, kdy vlastně odpočíváte tak, že šlapete a popíjíte při tom pivo.

Jezdí podobné vozítko někde jinde po Česku?
Ne, toto je v České republice jedinečné. Sice byly už tři podobné postavené, ale jeden je v lokálním pivovaru, další byl postavený jen na krátkou akci. V současné době je Ološlap jediný jezdící, kdy si ho lidé mohou pronajmout.

Vyrobil jste si ho sám nebo jste ho odněkud přivezl?
Přivezl jsem si ho z Holandska. Nemělo cenu, abych něco sám vyráběl a tvořil, když už něco takového existuje. Bylo by zbytečné vymýšlet něco, co už bylo dávno vymyšlené.

Na kolik vychází jednotlivá jízda?
V rámci poznávacích jízd to vychází na sto korun pro dospělé a sedmdesát snížené pro studenty. Když se jedná o soukromou akci tak hodina stojí tisíc pět set.

Jak dlouho jízda trvá?
Pro veřejnost je to přibližně čtyřicet pět minut, a když je soukromá akce, tak je to celá hodina. Je s průvodcem a na rozdíl od veřejných se může trasa trošku přizpůsobovat. Skupinka si může koupit celý soudek piva nebo holky třeba víno.

Jaké pivo používáte?
Máme místní, regionální pivo Chomout, protože je jednoduše místní a ještě k tomu nejlepší. Spolupracuju už s Olomouckými tvarůžkami, se Zoo Olomouc, protože chci podporovat náš region a poukázat na něj a jeho historii. Byla by blbost zvolit jiné pivo, než to, které pochází odtud. Máme desítku, přece jenom je tam člověk za sportem a poznáváním. Něco silnějšího si může dát večer v baru. Není to ve fázi nějakého opíjení se, ale je to spíše o snaze ukázat návštěvníkům město Olomouc v regionálním podtextu.

Máte přesný odjezdový řád jako u Plaveb Olomouc?
Zatím to funguje na objednávku. Nejvytíženější jsou páteční a sobotní večery, kdy Ološlap vyjíždí do ulic a je k dispozici pro všechny, nehledě na objednávku. Když Ološlap uvidí, mohou si za poplatek přijít sednout a jet s námi. Což je velmi zajímavý koncept, protože máme rádi, když se lidi baví a potkávají se. Tady krásně funguje to, že přijdou neznámí lidé, sednou si a baví se mezi sebou. Je to taková velmi příjemná interaktivní záležitost na páteční a sobotní večery. Jinak bude Ološlap vyjíždět denně na základě rezervací, mino ně bude možnost soukromých akcí.

Kudy Ološlap projíždí?
Jsou dvě kategorie, jedna je jednodušší a druhá fyzicky náročnější. U historických jízd se projíždí parkem, náměstími. Zatím vyjíždíme a vracíme se do Pevnosti poznání. U soukromých se může trasa trochu změnit, ale nejlepší je držet se cesty, kterou máme ověřenou a bezpečnou.

Kdo Ološlap řídí?
Máme řidiče Tomáše, který je zároveň i průvodce. Také se stará o občerstvení.

Máte rád pozornost, kterou Ološlap budí?
Nejde spíše až tak o pozornost, je spíše sympatické, že se to lidem líbí. A to je pro mě to největší. Když jsem do toho šel, tak jsem si nebyl jistý, jestli se to lidem bude líbit. Bylo to padesát na padesát. Jsem rád, že se to ujalo. Už pár lidí mi řeklo, že to byla nejlépe strávená hodina za poslední dobu. Kvůli úsměvu na tváři to přece děláme.

Nezajímá lidi více to pivo než historický výklad?
Ne ne, ono se pivo vůbec pít nemusí. Jsou dvě varianty, ta poznávací a potom oslavující. To samé platí u mě na lodi, přestože jdou někteří na oslavu, tak často žádají, abych jim řekl něco o historii. Z toho vyplývá, že se o ní zajímají, i když jsou v pařícím módu.

Plánujete pořídit do Olomouce další Ološlapy?
Zatím jsme rádi, co máme a je důležité se věnovat tomu, aby tady fungovat ten jeden.

Čtěte více:

Napsal Petra Kornetová | Foto Facebook.com

Kam dál?

ROZHOVOR: Slam poetry není žádná nudná recitace, říká Bob Hýsek

sobota, 11. června 2016, 14:56

Víte, co je to slam poetry? Jde o souboj moderních básníků a nečekejte žádnou recitační nudu. V Olomouci se tato akce koná...

ROZHOVOR: Já chci jet nonstop! V parku se už potřetí bude konat...

pátek, 3. června 2016, 09:27

Už třetím rokem se bude v druhé půlce června konat Olomoucká štafeta na vozíku. Startuje 24. června a po čtyřiadvacet hodin se...

Kdo jednou okusí Banát, do roka se vrátí, říká šéf českého festivalu...

středa, 18. května 2016, 15:35

Zatímco většina Čechů vyráží každé léto na dovolenou k moři, stovky českých hudebních fanoušků míří do malé rumunské obce...

ROZHOVOR: Proteinová dieta It’s my life! přináší výsledky, říká...

úterý, 17. května 2016, 16:50

Dorazili jsme do doby, kdy se obezita stává epidemií a postihuje celý svět. Každý třetí člověk trpí nadváhou, ale pouze někteří...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Hybridní autobusy testují Praha a Pardubice, Plzeň neuspokojily

V městské hromadné dopravě krajských měst přibývá v posledních letech vozů využívajících alternativní pohon. Dopravní podniky pořizují zejména elektromobily nebo vozy na stlačený zemní plyn (CNG), které jsou nízkoemisní a nahrazují část autobusů s naftovými motory. V případě trolejbusů provozují takzvané parciální vozy, které dokážou ujet část trasy na baterii. Praha v pondělí cestujícím představí hybridní autobus, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem. Hybridní autobus testuje i dopravní podnik v Pardubicích, v minulosti ho zkoušela Plzeň, úspora paliva ale nesplnila její očekávání.

Nerad odmítám lidi, ale den má bohužel jen 24 hodin, říká budějcký trenér Dominik Kodras

Na trénování "obyčejných lidí" už mu nezbývá čas. Spolu se svým týmem se plně věnuje profesionálním sportovcům. Pod rukama už mu prošla taková jména jako Jirka Novotný, Milan Gulaš, Tomáš Sivok nebo Roman Will. I když je budějčák Dominik Kodras na první pohled sympaťák, v posilovně z něj jde strach. Výsledky se pak ale zaručeně dostaví.

Varování před nebezpečnými dětskými cyklovozíky

Převážení malého dítěte v přívěsném vozíku za jízdním kolem by měla být jedna z nejbezpečnějších variant, jak ho brát na cyklotúru. Jaká je realita? Spotřebitelská organizace dTest otestovala 11 modelů cyklovozíků, pět z nich v testu propadlo. Nedostatky se týkaly praktických zkoušek v terénu, složitého sestavování, nepohodlí, bezpečnostních rizik a obsahu nežádoucích chemikálií.