Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Zoo zveřejnila rozpočet na krmivo jednotlivých zvířat. Nejvíce sežerou lvi

 
sobota, 23. února 2019, 16:00

Olomoucká zoologická zahrada chová 409 druhů zvířat v počtu 1898 kusů. V roce 2018 se za krmivo utratilo 5 833 096 korun. Za jeden den se tak jen za krmení utratí 15 981 korun.

„Nejdražší strávníci na krmení jsou rejnoci a gepard, jejichž průměrná denní krmná dávka stojí více než 200 korun,“ vysvětlila krmivářka Dana Smičková. „Snažíme se, aby strava byla co nejpřirozenější a pestrá. Kvalitní výživa je nezbytnou součástí úspěšného chovu,“ dodala.

Den s ošetřovatelem: Zoo má dvě tváře. Ta druhá se ukazuje, když jdeme domů

Ani letos si své prvenství v nejvyšších finančních částkách za krmivo nenechali ujít masožravci. Jejich krmivo za rok 2018 stálo přes milion tři sta tisíc korun. Jedna krmná dávka lva berberského je určena 30 kilogramy masa na kus a týden. Nejnáročnějším konzumentem je gepard. Dává si kuřecí steaky bez kosti a vepřové či králičí maso jsou jeho oblíbenou pochoutkou.

Cena krmiva za rok 2018

  • Maso (1 351 953 Kč)
  • Ovoce a zelenina (873 762 Kč)
  • Granule pro kopytníky (944 012 Kč)
  • Granule pro ptáky (192 425 Kč)
  • Granule pro opice (109 695 Kč)
  • Seno, sláma (768 735 Kč)
  • Zrniny (128 516 Kč)
  • Hlodavci, králíci (386 491 Kč)
  • Hmyz (214 218 Kč)
  • Mořské plody (70 000 Kč)
  • Speciální přísady (44 264 Kč)
  • Vejce (44 200 Kč)

Nejvíc se v zoo spotřebuje jablek, mrkve, hovězího masa a granulí pro žirafy. Na okus se jezdí třikrát týdně na Libavou.

Největšími labužníky jsou drápkaté opičky. Jejich potravu tvoří běžné i exotické ovoce, vitaminy, minerály, med, myšata, v létě květy pampelišek, speciální krmiva určená pro tyto druhy opic, křepelčí vajíčka, hmyz v podobě cvrčků, sarančat či švábů. Mravenečníci mají menu také pestré, protože jim v zahradě podáváme jemně namleté maso s vejci, banány, ovesné vločky, kvalitní granule pro psy bez lepku, neschází ani minerály s vitaminy.

Naopak nejskromnější je krajta vodní, která se krmí jednou za měsíc.

Vizitka autora

 

Ivo Spisar

Redaktor portálu Olomoucká Drbna
kontakt: redakce@olomouckadrbna.cz

 
Foto Ivo Spisar | Zdroj zoo-olomouc.cz

Kam dál?

Fakultní nemocnice Olomouc pořídila moderní technologické a...

sobota, 23. února 2019, 14:00

Moderní technologické a přístrojové vybavení za bezmála sto milionů korun pořídila v posledních dvou letech Fakultní nemocnice...

FOTO: Na radnici vítali prvního Olomoučánka letošního roku

pátek, 22. února 2019, 19:30

Ve čtvrtek 21. února byl na radnici oficiálně přivítán první letošní občánek tohoto roku, Josef Spurný. Narodil se 1. ledna tři...

FOTOGALERIE: Mladí Sigmáci sice s Lyonem prohráli, benefice ale...

pátek, 22. února 2019, 19:00

Ve středu 20. února hráli mladí fotbalisté Sigmy proti výběru Lyonu v rámci play-off UEFA Youth League. Po prohře 0:2 sice z této...

VÍKEND PODLE DRBNY: Zajděte s dětmi na kreativní LEGO odpoledne,...

pátek, 22. února 2019, 18:00

Děti můžete vzít tento víkend na pohádkové představení nebo zábavné LEGO odpoledne. Pokud máte rádi fotbal, tak běžte povzbudit...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Kaspersky: Falešná aplikace FaceApp šíří nevyžádanou reklamu

Na internetu se objevila falešná aplikace, která se vydává za populární nástroj pro úpravu fotografií FaceApp. Mobilní zařízení uživatelů infikuje programem pro nevyžádanou reklamu MobiDash. Uvedla to antivirová firma Kaspersky Lab. Aplikace FaceApp od ruských vývojářů Wireless Lab se stala v posledních týdnech hitem. Pomocí nástrojů umělé inteligence dokáže vyfotografovanou osobu nechat zestárnout, omládnout, nebo dokonce změnit pohlaví. V souvislosti s ní se ale objevilo i varování před narušením soukromí, protože aplikace posílá fotografie k úpravě na servery mimo zařízení uživatele.

Polský zákazník skoupil jízdenky na celý vlak

Nespokojený zákazník polských drah vynaložil tisíce zlotých a hodiny svého času, aby skoupil jízdenky na celý vlak, a to jen proto, aby je hned následující den zkusil vrátit. To vše udělal kvůli tomu, aby na sociálních sítích předvedl, jak byrokraticky se státní dráhy chovají k cestujícím. A železnice se nechala vyprovokovat, napsal polský list Gazeta Wyborcza.

KOMENTÁŘ: Spasíbo, soudruzi! Za nejlepší digitální osvětu posledních let

Chceš vidět, jak budeš vypadat za 40 let? Na. “Tyjo, celý můj tata. Neskutečný, to musí vidět ostatní!!”