Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Letos zahájí SŽDC elektrizaci a modernizaci železnice z Olomouce do Uničova

 
středa, 15. května 2019, 16:30

Zhruba 3,8 miliardy korun má stát plánovaná elektrizace a modernizace železniční trati z Olomouce do Uničova, kterou chce letos zahájit Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Stavební práce mají být hotovy do konce roku 2021. Díky elektrické trakci budou moci vlaky po této trati jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu, což výrazně zkrátí jejich jízdní dobu řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. „Vyhodnocujeme soutěž na zhotovitele této zakázky a připravujeme žádost o vydání stavebního povolení. Zahájení stavby předpokládáme v polovině letošního roku. Stavba začne přípravou základů pro trakční vedení a snesením železničního svršku v úseku Uničov - vlečka Unex," uvedl Illiaš.

Náklady na elektrizaci a modernizaci železniční trati mezi Olomoucí a Uničovem SŽDC odhadla na 3,8 miliardy korun. Výše skutečné investice bude známa po vyhodnocení tendru a posouzení cenových nabídek. „Nová maximální traťová rychlost bude až 160 kilometrů za hodinu a dojde k odstranění většiny propadů traťové rychlosti na méně než 100 kilometrů za hodinu," uvedl Illiaš. Projekt podle něj sníží negativní vlivy železniční dopravy na životní prostředí, zvýší bezpečnosti železničního provozu i komfort cestování.

V letech 2020 až 2022 je plánována elektrizace navazujícího úseku trati mezi stanicemi Uničov a Libina u Šumperka. Má stát 1,4 miliardy korun. Po této trati pak budou moci jezdit vlaky až stokilometrovou rychlostí. Železniční trať z Olomouce do Šumperka je důležitým železničním spojením mezi střední Moravou směrem do podhůří Jeseníků. Trať je už zastaralá a neumožňuje zvyšovat frekvenci spojů a rychlost motorových vlaků. Odborníci vypočítali, že zatímco nyní cesta mezi Olomoucí a Šumperkem cestujícím zabere zhruba 90 minut, tak po opravě a elektrizaci trati by jízdní doba měla klesnout přibližně na 60 minut.

Napsal(a) ČTK | Foto pixabay.com

Kam dál?

Zloděj ukradl 350 litrů nafty z náklaďáků na rekonstruovaném úseku...

středa, 15. května 2019, 15:30

Neznámý zloděj ukradl v noci na úterý 350 litrů nafty ze dvou nákladních vozidel odstavených na rekonstruovaném úseku dálnice D35...

Olomoučtí strážníci řešili za včerejšek pět krádeží. Kradli i senioři

středa, 15. května 2019, 10:30

Jen za včerejšek řešili strážníci Městské policie Olomouc celkem pět oznámení o krádežích v supermarketech. Zloději byli...

Vandal posprejoval další auta v ulici Za Vodojemem. Škoda přesáhla...

středa, 15. května 2019, 09:39

V noci na úterý 14. května neznámý pachatel posprejoval stříbrnou barvou tři zaparkovaná vozidla v ulici Za Vodojemem v Olomouci....

VIDEO: Olomoučtí policisté pátrají po muži a ženě. Jsou podezřelí z...

středa, 15. května 2019, 08:47

Olomoučtí policisté žádají veřejnost o pomoc při pátrání po totožnosti muže a ženy, a to v souvislosti s krádeží drogistického...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Na hostivařské trati nastal další milník. Začala rekonstrukce železniční stanice Praha-Vršovice

Jeden z největších železničních projektů v zemi, čtyřmiliardová optimalizace traťového úseku z Prahy-Hostivaře na Hlavní nádraží, pokročil k dalšímu milníku – rekonstrukci stanice Praha-Vršovice.

Kterým eshopům s potravinami se raději vyhnout? Upozorňuje na to web potravinářské inspekce

Jak nakoupit potraviny a doplňky stravy snadno přes internet a přitom se nenapálit? To se snaží zajistit potravinářská inspekce, která zřídila novou sekci webu Potraviny na pranýři s názvem Rizikové weby.

Stát chce podle Babiše koupit ArcelorMittal za korunu

Stát chce koupit ostravský hutní podnik ArcelorMittal za korunu. Premiér Andrej Babiš (ANO) to uvedl v dnešním vydání Hospodářských novin (HN). Babiš řekl, že se zástupci ArcelorMittalu o koupi jedná. Britská firma Liberty House, která plánuje hutě koupit, není podle premiéra transparentní. Skupina ArcelorMittal musí ostravský podnik a další evropské hutě prodat, aby mohla koupit největší evropskou ocelárnu Ilva v Itálii. Evropská komise (EK) již dříve sdělila, že Liberty House je vhodným zájemcem o ostravské hutě a může je převzít.