pátek 26. dubna 2024 Oto

Průzkum v Přerově ukázal, že pěšky po městě cestují spíš ženy. Muži raději sednou za volant

Mezi chodci v Přerově mají větší zastoupení ženy, naopak muži při cestování po městě častěji usedají za volant automobilu. Vyplývá to z průzkumu mezi více než 400 obyvateli Přerova, který si kvůli chystanému plánu udržitelné mobility nechala zpracovat radnice.

"Zatímco 30 procent mužů zaškrtlo, že nejčastěji jezdí po Přerově autem, u žen tuto variantu prioritní přepravy volí jen 16 procent. O to více žen využívá chůzi. Zhruba 44 procent žen nejčastěji chodí po Přerově pěšky, zatímco u mužů to bylo pouze 34 procent," komentoval výsledky průzkumu radní Jan Horký.

Pěší chůzi si k přepravě po Přerově nejčastěji vybírají lidé nad 65 let a nejméně obyvatelé ve věkové kategorii 30 až 39 let. Právě lidé z této kategorie naopak jezdí nejvíce po Přerově autem nebo na motorkách, zatímco senioři usedají za volant výrazně méně často.

Zhruba čtvrtina Přerovanů jezdí do práce automobilem a 21 procent jich chodí do zaměstnání pěšky. Na kole se přepravuje 14 procent zaměstnaných obyvatel Přerova a autobusem deset procent.

Paradoxem podle Horkého je, že i když velké procento Přerovanů jezdí po městě autem, nejvíce jim vadí individuální automobilová doprava, "Na otázku, který způsob dopravy je nejvíce obtěžuje, odpovědělo 77 procent lidí, že právě ta automobilová. Cyklisté vadí deseti procentům dotázaných, autobusy sedmi procentům a chodci pěti procentům," podotkl Horký.

Přerované v průzkumu uvedli, že nejsou spokojeni s plynulostí dopravy na silničních komunikacích, s počtem parkovacích míst i s bezpečností provozu. Přivítali by také, kdyby linky autobusů městské hromadné dopravy lépe navazovaly na vlakové spojení.

Změnit dopravní prostředek za městkou hromadnou dopravu by obyvatele Přerova přiměla hlavně vyšší frekvence spojů, nižší cena jízdného, zvýšení kvality komfortu vozidel a snížení množství přestupů v rámci MHD. Kolo by obyvatelé častěji používali, pokud by se rozšířily a propojily sítě cyklotras, zvýšila dopravní bezpečnost i počet míst pro odstavení kola.

Průzkum bude sloužit jako jeden z podkladů pro přípravu plánu udržitelné mobility, který má navrhnout zlepšení podmínek pro chodce, cyklisty, motoristy, vozíčkáře a pasažéry autobusové dopravy v Přerově. "Dokument bude vznikat až do poloviny roku 2017 a měl by nastínit, jak bude Přerov vypadat v dalších letech," podotkla mluvčí radnice Lenka Chalupová.

Čtěte více:

Autoři | Foto pixabay.com

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.