Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Taxify čelí systematickému pokutování od úřadů. Pokud se nic nezmění, služba v Olomouci skončí

 
pondělí, 10. prosince 2018, 19:30

Přepravní služba Taxify čelí v Ostravě, Olomouci, Plzni a Českých Budějovicích systematickému pokutování ze strany místních úřadů, dále také zastrašování, fyzickému napadání a poškozování majetku řidičů a probíhajícímu exekučnímu řízení. Pokud se způsob chování k partnerským řidičům a společnosti samotné v blízké době nezmění, nezůstane Taxify žádná jiná možnost než se z těchto měst stáhnout a nadále působit pouze v Praze.

Vyjádření Romana Sysla, šéfa Taxify pro Českou republiku a Slovensko, k tomuto pravděpodobnému kroku:

Ve všech českých městech, ve kterých fungujeme, jsme svědky velmi vřelého přijetí jak ze strany cestujících, tak řidičů. Bohužel ani v jednom z nich jsme se nesetkali s podporou ze strany místních úřadů, přestože obyvatelé těchto měst jasně ukazují, že chtějí používat moderní, cenově výhodnější a transparentní přepravní alternativy. Nedovolíme, aby byli řidiči, kteří naši aplikaci využívají, opakovaně fyzicky a slovně napadáni. Nechceme je těmto útokům nadále vystavovat, a proto velmi vážně přemýšlíme o ochodu z těchto měst.

Taxify je aplikace propojující řidiče s cestujícími. Vznikla v Talinnu, kde má také sídlo. V současné době působí ve více než 20 zemích v Evropě, na Blízkém východě, v Africe a  Střední Americe. Po celém světě pro Taxify pracuje tým přesahující 200 lidí. Mnozí z nich dříve působili ve firmách typu Skype, TransferWise nebo Google. Nyní je nejrychleji rostoucí aplikací svého druhu v Evropě. V srpnu 2017 Taxify ohlásila uzavření strategického partnerství s platformou Didi Chuxing. Jeho cílem je zvětšení tržního podílu v Evropě a Africe. Aplikace je dostupná pro mobilní zařízení s operačním systémem Android a iOS. Zakladatelem a CEO je Markus Villig.

Velmi by nás mrzelo, pokud bychom tato města museli opustit. Uvědomujeme si totiž, že náš případný odchod nebude znamenat nic jiného než zakonzervování starých pořádků, které jsme se celou dobu snažili změnit. Pokud by k odchodu Taxify z těchto měst skutečně došlo, byly by to právě statisíce cestujících a stovky řidičů, kteří by to poznali nejsilněji. Ti první kvůli tomu, že by se opět radikálně zhoršila kvalita a stoupla cena přepravy, ti druzí kvůli tomu, že by ze dne na den ztratili zdroj svého příjmu či přivýdělku.

Chceme, aby se také Česká republika zařadila mezi země, které chtějí rozvíjet inovativní způsoby přepravy. Jsme přesvědčeni, že i u nás se musí podařit tuto novou progresivní legislativu přijmout. V posledních dnech byla například na Slovensku schválena legislativa, která zahrnuje moderní technologie, dereguluje trh osobní přepravy a umožňuje svobodný výběr služby spotřebiteli. Jejich nový zákon se inspiroval Estonskem a přišel s kompromisním řešením pro nové platformy i stávající tradiční taxislužby. Nastavuje jednoduché, jasné a jednotné požadavky, které všichni řidiči musí splnit.

Je nutné podotknout, že už před přijetím této legislativy byly slovenské úřady velmi nakloněny novým službám a s podobně odmítavým přístupem jako v ČR jsme se na Slovensku nikde nesetkali. Věříme, že zmíněnými zákony se budou inspirovat také čeští zákonodárci, s kterými jsme již nyní v kontaktu a spolupracujeme s nimi na tvorbě nového zákona, a co nejrychleji přijmou zákon, který zohlední moderní technologie a zruší nepotřebnou byrokracii. Věříme, že v České republice nakonec zvítězí zdravý rozum a že čeští zákonodárci nepodlehnou nátlakovým skupinám, které existenci moderních platforem odmítají.

Tisková zpráva | Foto Jakub Wittka

Kam dál?

Řidič jel příliš rychle a v zatáčce narazil do autobusu. Nadýchal...

pondělí, 10. prosince 2018, 16:30

K dopravní nehodě osobního auta a autobusu mezi Kopřivnou a Bratrušovem na Šumpersku jeli policisté v sobotu 8. prosince. Opilý...

K nabourání tří zaparkovaných aut došlo na ulici Dobnerova. Řidič měl...

pondělí, 10. prosince 2018, 15:00

Všímaví svědkové v sobotu nahlásili na policii, že na ulici Dobnerova v Olomouci došlo k dopravní nehodě tří aut.

Mladík, který způsobil dopravní nehodu a přišel o řidičák, se o pár...

pondělí, 10. prosince 2018, 12:00

V pátek ráno policisté kontrolovali řidiče na sjezdu z dálnice D46 u Brodku u Prostějova. Ten řídil pod vlivem alkoholu. Navíc...

AKTUÁLNĚ: Masivní únik plynu uzavřel Masarykovu třídu. Hasiči...

neděle, 9. prosince 2018, 09:30

K masivnímu úniku plynu došlo dnes ráno na Masarykově třídě v Olomouci. Během stavebních prací došlo k překopnutí středotlakého...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Nerad odmítám lidi, ale den má bohužel jen 24 hodin, říká budějcký trenér Dominik Kodras

Na trénování "obyčejných lidí" už mu nezbývá čas. Spolu se svým týmem se plně věnuje profesionálním sportovcům. Pod rukama už mu prošla taková jména jako Jirka Novotný, Milan Gulaš, Tomáš Sivok nebo Roman Will. I když je budějčák Dominik Kodras na první pohled sympaťák, v posilovně z něj jde strach. Výsledky se pak ale zaručeně dostaví.

Varování před nebezpečnými dětskými cyklovozíky

Převážení malého dítěte v přívěsném vozíku za jízdním kolem by měla být jedna z nejbezpečnějších variant, jak ho brát na cyklotúru. Jaká je realita? Spotřebitelská organizace dTest otestovala 11 modelů cyklovozíků, pět z nich v testu propadlo. Nedostatky se týkaly praktických zkoušek v terénu, složitého sestavování, nepohodlí, bezpečnostních rizik a obsahu nežádoucích chemikálií.

Potíže s hraním hazardu a závislostí může mít 164 tisíc lidí

Kolem 164 tisíc lidí nad 15 let v Česku může mít podle odborných odhadů problémy s hraním hazardních her a se závislostí na něm. Patologických hráčů je pak bezmála 60 tisíc. Sázení a hraní nemá pod kontrolou asi 13 tisíc mladých do 18 let. Vyplývá to z výroční zprávy o hazardním hraní za loňský rok, s níž by se měla v pondělí seznámit vláda. V posledních letech počty klesly. Češi loni za hazard utratili 249,5 miliardy korun, prohráli 31,3 miliardy.