Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Začíná velká rekonstrukce Erenburgovy ulice. Podívejte se, kudy povede objížďka

 
čtvrtek, 9. května 2019, 11:00

V pátek 10. května započne v Hejčíně velká rekonstrukce Erenburgovy ulice. Od pátku se silnice úplně uzavře a po rekonstrukci zde budou řidiči jezdit po tichém asfaltu. Hotovo by mělo být v září.

Silnice, chodníky i vodovod

Opravovat se budou silnice, chodníky, kanalizace, vodovod a přípojky v ulici Erenburgova, konkrétně mezi ulicemi Vitáskova a Na Trati. Pro stavbu musely být zpracovány dvě samostatné projektové dokumentace. Celkové náklady se vyšplhají na téměř 19 milionů korun.

„Obyvatele Hejčína i řidiče prosíme o trpělivost, jsme si vědomi toho, že stavba přinese dočasné komplikace. Odměnou za to však bude nová silnice s tichým asfaltem, který této městské části uleví od hluku a vibrací z dopravního provozu,“ vysvětluje investiční náměstek olomouckého primátora Martin Major.

Objížďka platí i pro autobusy

V pátek 10. května přijde na řadu frézování starého povrchu silnice. Úplná uzavírka Erenburgovy ulice potrvá do letošního 30. září. Objížďka povede od křižovatky ulic Na Trati x Erenburgova x Tomkova ulicemi Na Šibeníku a tř. Míru na ulici Pražskou v obou směrech. Objízdná trasa platí i pro autobusové linky Dopravního podniku města Olomouce.

Přechod pro chodce později

Erenburgovu ulici v budoucnu doplní i nový přechod pro chodce. „Součástí rekonstrukce bude i vybudování nového přechodu u křižovatky Erenburgova x Pešinova. Ten se v současné době projekčně připravuje, vydání stavebního povolení předpokládáme v červenci letošního roku,“ doplnil investiční náměstek Major.

Vizitka autora

 

Ivo Spisar

Redaktor portálu Olomoucká Drbna
kontakt: redakce@olomouckadrbna.cz

 
Foto Google Maps

Kam dál?

Další letecká nehoda na Přerovsku. Komplikace přišly při přistávání

čtvrtek, 9. května 2019, 08:28

Ve středu 8. května se kromě tragické nehody v Hranicích stala na Přerovsku další letecké neštěstí, a to po jedenácté hodině...

Auto zkřížilo cestu tramvaji v Palackého ulici. Jedna osoba je zraněna

úterý, 7. května 2019, 16:06

Dopravní nehoda, při které byla zraněna jedna osoba, se stala dnes po půl čtvrté v Palackého ulici v Olomouci.

Řidič obytného vozu nedal přednost Fabii. V nemocnici skončily dvě...

úterý, 7. května 2019, 15:30

K dopravní nehodě mezi Škodou Fabií a obytným vozem Fiat došlo v pondělí 6. května 2019 po šesté hodině večerní v křižovatce...

Žena při parkování poškodila cizí auto a z místa odjela. Zavinění...

úterý, 7. května 2019, 09:00

V pátek po deváté hodině došlo k dopravní nehodě na parkovišti u obchodního domu v Okružní ulici v Prostějově.

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Objem sázek v ČR byl loni proti roku 2000 více než čtyřnásobný

Objem sázek v Česku byl loni proti roku 2000 více než čtyřnásobný. Zatímco loni dosáhl 249,5 miliardy korun, v roce 2000 to bylo 60,5 miliardy. Vyplývá to z údajů Generálního finančního ředitelství. Nejvíce připadá dlouhodobě na automaty (loni 58 procent), v poslední době roste podíl kurzových sázek (loni 28 procent). Nejvyšší výhra v Česku padla v roce 2015 v Eurojackpotu, sázející vyhrál v přepočtu 2,466 miliardy korun. Před sto lety se uskutečnil první tah Československé třídní loterie.

ODS chce o spolupráci jednat s konzervativně liberálními stranami

Předseda ODS Petr Fiala chce před parlamentními volbami v roce 2021 jednat o spolupráci se stranami, které patří do konzervativně liberálního proudu. Chce sestavit tým, který porazí hnutí ANO, a udělat reformy v boji s byrokracií, ve školství nebo v digitalizaci. Fiala to uvedl na dotaz k možnému vytvoření předvolebního bloku demokratických stran, o kterém dříve hovořil předseda Starostů a nezávislých (STAN) Vít Rakušan.

Hybridní autobusy testují Praha a Pardubice, Plzeň neuspokojily

V městské hromadné dopravě krajských měst přibývá v posledních letech vozů využívajících alternativní pohon. Dopravní podniky pořizují zejména elektromobily nebo vozy na stlačený zemní plyn (CNG), které jsou nízkoemisní a nahrazují část autobusů s naftovými motory. V případě trolejbusů provozují takzvané parciální vozy, které dokážou ujet část trasy na baterii. Praha v pondělí cestujícím představí hybridní autobus, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem. Hybridní autobus testuje i dopravní podnik v Pardubicích, v minulosti ho zkoušela Plzeň, úspora paliva ale nesplnila její očekávání.