Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Letos zahájí SŽDC elektrizaci a modernizaci železnice z Olomouce do Uničova

 
středa, 15. května 2019, 16:30

Zhruba 3,8 miliardy korun má stát plánovaná elektrizace a modernizace železniční trati z Olomouce do Uničova, kterou chce letos zahájit Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Stavební práce mají být hotovy do konce roku 2021. Díky elektrické trakci budou moci vlaky po této trati jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu, což výrazně zkrátí jejich jízdní dobu řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. „Vyhodnocujeme soutěž na zhotovitele této zakázky a připravujeme žádost o vydání stavebního povolení. Zahájení stavby předpokládáme v polovině letošního roku. Stavba začne přípravou základů pro trakční vedení a snesením železničního svršku v úseku Uničov - vlečka Unex," uvedl Illiaš.

Náklady na elektrizaci a modernizaci železniční trati mezi Olomoucí a Uničovem SŽDC odhadla na 3,8 miliardy korun. Výše skutečné investice bude známa po vyhodnocení tendru a posouzení cenových nabídek. „Nová maximální traťová rychlost bude až 160 kilometrů za hodinu a dojde k odstranění většiny propadů traťové rychlosti na méně než 100 kilometrů za hodinu," uvedl Illiaš. Projekt podle něj sníží negativní vlivy železniční dopravy na životní prostředí, zvýší bezpečnosti železničního provozu i komfort cestování.

V letech 2020 až 2022 je plánována elektrizace navazujícího úseku trati mezi stanicemi Uničov a Libina u Šumperka. Má stát 1,4 miliardy korun. Po této trati pak budou moci jezdit vlaky až stokilometrovou rychlostí. Železniční trať z Olomouce do Šumperka je důležitým železničním spojením mezi střední Moravou směrem do podhůří Jeseníků. Trať je už zastaralá a neumožňuje zvyšovat frekvenci spojů a rychlost motorových vlaků. Odborníci vypočítali, že zatímco nyní cesta mezi Olomoucí a Šumperkem cestujícím zabere zhruba 90 minut, tak po opravě a elektrizaci trati by jízdní doba měla klesnout přibližně na 60 minut.

Napsal(a) ČTK | Foto pixabay.com

Kam dál?

Zloděj ukradl 350 litrů nafty z náklaďáků na rekonstruovaném úseku...

středa, 15. května 2019, 15:30

Neznámý zloděj ukradl v noci na úterý 350 litrů nafty ze dvou nákladních vozidel odstavených na rekonstruovaném úseku dálnice D35...

FOTO: Řidič jel příliš rychle. Po smyku narazil do dvou domů a auta

středa, 15. května 2019, 12:00

K dopravní nehodě došlo včera o půl desáté v Hranické ulici v Přerově. Dvacetiletý řidič Škody Octavie...

Řidič škodovky ladil rádio a přehlédl stojící auto u krajnice. Došlo...

středa, 15. května 2019, 11:00

Včera po čtvrté hodině odpoledne došlo v Přerovské ulici v Kojetíně k dopravní nehodě, při které se srazila dvě auta.

Zloději řádili v ulici Teichmannova a na Masarykově třídě. Z aut...

úterý, 14. května 2019, 22:00

Olomoučtí policisté přijali v pondělí oznámení o dvou vykradených autech. K vloupání došlo v noci z neděle na pondělí.

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Arch Enemy, Amon Amarth, Powerwolf… Metalfest Open Air vsadil na ověřená jména a hlásí: Vyprodáno!

Na konci května zažije Plzeň invazi metalových fanoušků ze všech možný koutů Evropy. V pátek 31. května odstartuje na Lochotíně tradiční třídenní Metalfest Open Air a už nyní je jisté, že atmosféra bude opět elektrizující. Je vyprodáno, a tak kapely mohou počítat s maximální možnou podporou.

KOMENTÁŘ: Vyberte si 21 volených

Dvojí kvalita potravin. Nelegální migrace. Bezpečnost. Zdanění velkých nadnárodních firem. Čtyři věci, jejichž řešení považují Češi za klíčové. Ale také záležitosti, se kterými Česká republika sama nepohne. Premiér těžko přijde za Markem Zuckerbergem a neoznámí mu, že odteď bude Facebook platit vyšší daně. Stejně tak zcela určitě sám holýma rukama nevyřeší nelegální migraci. Vždycky k tomu budeme potřebovat ostatní státy, se kterými můžeme společně prosadit to, na co sami nemáme.

Život v Česku se za posledních sto let protáhl o tři desetiletí

Život v Česku se za poslední století výrazně prodloužil. Muži mají šanci žít o 29 let déle než jejich předci, ženy o 32 let. V roce 1920 naděje dožití Čechů činila 47 let a Češek 49,8 roku, předloni u mužů byla na 76 letech a u žen na 81,8 roku. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ). Na proměny stáří a stárnutí se zaměřuje dvoudenní konference, která dnes začala v Praze. Podle expertů přístup institucí a politiků ke stáří výrazně zaostává za demografickými změnami a v Česku by opatření k aktivnímu stárnutí měla cílit hlavně na početnou generaci 70. let, takzvané Husákovy děti.