Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Na třídě Svobody a dalších místech v Olomouci se objevily obrysy postav. Symbolizují počet usmrcených chodců

 
pondělí, 19. srpna 2019, 21:00

Na chodníku u křižovatky třída Svobody a ulice Aksamitova a třech dalších místech v Olomouci se dnes ráno objevily obrysy postav a speciální pomníček, doplněný hashtagem #113. Ten symbolizuje počet usmrcených chodců při dopravních nehodách v ČR za loňský rok.

Celá akce, na kterou narazí občané hned v sedmi krajských městech, je součástí kampaně České asociace pojišťoven #nepozornostzabiji a má za cíl upozornit na rizika manipulace s mobilním telefonem ve chvílích, kdy je člověk účastníkem provozu na pozemních komunikacích.

V loňském roce jsme se s kampaní Nepozornost zabíjí soustředili zejména na problematiku telefonování za volantem. Ovšem i nepozorní chodci, kteří se v blízkosti vozovky věnují spíše mobilnímu telefonu než sledování provozu, výrazně zvyšují riziko nehody. Takové chování podle průzkumu přiznávají celé dvě třetiny chodců ve věku od 18 do 44 let. U dětí a mladistvých toto číslo může být patrně ještě vyšší,“ říká ke kampani Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven a dodává: „I letos budou hrát v naší komunikační kampani klíčovou roli emoce. Aktivity jsme ale posunuli více do ulic a do online prostředí.“

Kritická místa nehod bývají často na hlavních křižovatkách uvnitř velkých měst. Kampaň proto běží v Praze, Brně, Plzni, Hradci Králové, Liberci, Olomouci a Ostravě. Jen v těchto sedmi městech došlo za posledních šest let k celkem 7 421 nehodám s účastí chodce. Lokality, kde jsou polepy a pomníky instalovány, vybírala Česká asociace pojišťoven ve spolupráci s Policií ČR na základě statistik nehodovosti a zároveň tak, aby neohrozila plynulost provozu.

„Kampaň Nepozornost zabíjí vnímám jako účinnou především proto, že je zaměřená na emoce a na bezpečnost našich nejbližších, proto věřím, že i upozornění na konkrétní místa smrtelných dopravních nehod a nalepené obrysy postav na vytipovaných místech přivedou k zamyšlení nad vlastní zranitelností každého z nás,“ uvádí republiková koordinátorka prevence Zuzana Pidrmanová z Policejního prezidia České republiky.



Více informací najdete zde.

Tisková zpráva

Kam dál?

Piju už měsíc a půl bez přestávky, řekl policii opilý cyklista, který...

pondělí, 19. srpna 2019, 16:30

Opilého cyklistu s téměř dvěma promile alkoholu v krvi zastavili policisté na dálnici D46 z Prostějova směrem na Olomouc....

Řidič vyletěl s autem z dálnice. Zranili se tři dospělí a dvě děti

pondělí, 19. srpna 2019, 15:30

V pátek 16. srpna 2019 po půl páté odpolední došlo na 16. kilometru dálnice D46 ve směru od Vyškova na Prostějov k havárii...

Osmnáctiletý mladík v Zábřehu poškodil pět aut. Vyřádil se na...

pondělí, 19. srpna 2019, 13:30

V pátek před půlnocí řešili zábřežští policisté případ, kdy si osmnáctiletý mladík krátil čas venku tím, že působil škodu na...

Cizinec zaparkoval vypůjčený obytný Ford v ulici Helsinská. Do rána...

pondělí, 19. srpna 2019, 12:00

Na šestadvacetiletého řidiče cizí národnosti čekalo nepříjemné překvapení, když v sobotu ráno šel na místo, kde večer předtím...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

CK Neckermann má v cizině 1100 českých klientů, návrat zajistí

Cestovní kancelář Neckermann, která je v Česku součástí zkrachované britské kanceláře Thomas Cook, má v zahraničí k dnešnímu dni zhruba 1100 českých klientů. O tyto klienty se postará a zajistí jim bezpečný návrat do České republiky jejich plánovaným letem. V tiskovém prohlášení to dnes uvedl šéf marketingu CK Neckermann Jan Šrámek.

Začínají Dny českého piva. Po celé republice můžete ochutnat svatováclavské speciály

Povstaňte, jdeme na pivo! Tak zní heslo už sedmého ročníku Dnů českého piva. Slavnosti oblíbeného zlatavého moku se konají po celé republice a nabídnou bohatý program, ale i speciálně navařené svatováclavské pivo. Akce začíná 24. září a trvá až do 30. září.

Některé budovy v centru Prahy přes noc pokryly graffiti

Některé budovy v centru Prahy, například Tančící dům, Obchodní dům Kotva a Dům módy na Václavském náměstí pokrylo přes noc graffiti. Akce má upozornit na nedostatek legálních ploch pro street art. Zhruba 20 streetartovým umělcům dala k dispozici přes 190 metrů čtverečních plochy svých domů společnost Pražská správa nemovitostí (PSN). Většina maleb je dočasná, trvalý zásah do podoby historických či památkově chráněných budov je totiž omezený. Novinářům to v tiskové zprávě sdělila za PSN Tereza Pavézková.