Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Na železničních přejezdech loni umíralo více lidí, než jiné roky

 
pondělí, 2. ledna 2017, 07:29

Loni stoupl počet obětí nehod na železničních přejezdech v Česku oproti roku 2015 o více než 40 procent na 45 zemřelých. ČTK to dnes sdělil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Přibylo hlavně úmrtí chodců, a to na dvojnásobek. Přitom množství samotných střetů na přejezdech sice také vzrostlo, ale pouze o šest procent, a počet zraněných naopak meziročně o téměř polovinu klesl. Při všech nehodách na drahách loni zahynulo 245 lidí, o tři méně než v roce 2015.

V roce 2015 při srážkách aut, cyklistů či chodců s vlaky na přejezdech zemřelo 32 lidí. Srážek bylo 165, takže úmrtí si vyžádala v průměru každá pátá. Loni bylo střetů 175 a tragická byla zhruba každá čtvrtá nehoda. Nejméně lidí zahynulo na přejezdech za posledních 14 let v roce 2013, kdy inspekce zaznamenala 23 úmrtí.

Na loňském výrazném nárůstu počtu mrtvých se podle Drápala podepsala hlavně úmrtí chodců. V roce 2015 jich na přejezdech zahynulo po střetu s vlaky deset, kdežto loni již dvě desítky.

Srážky v naprosté většině případů zapříčinili právě chodci, řidiči a další účastníci silničního provozu. Stejně tomu bylo podle mluvčího inspekce i v poslední tragické nehodě loňského roku, kdy v sobotu zemřeli při střetu osobního vlaku s automobilem na přejezdu u Třeboně dva muži. Zřejmě totiž vjeli na přejezd na červenou. "Nic nenasvědčuje tomu, že by nefungovala světelná signalizace," řekl ČTK Drápal.

Celkem loni na všech drahách - tedy včetně tramvají, trolejbusů či lanovek - zemřelo 245 lidí, v roce 2015 bylo mrtvých 248. Ještě výraznější byl pokles počtu zraněných, kterých meziročně ubylo o více než 21 procent na 675.

Čtěte více:

Napsal(a) ČTK | Foto pixabay.com

Kam dál?

Kuriozity v pravidlech silničního provozu aneb silvestrovské letem...

sobota, 31. prosince 2016, 15:00

Na Floridě raději nepoutejte k parkovacím hodinám slona či aligátora, pokud nemáte uhrazen parkovací poplatek. A co takové...

Novoroční mše na svatém Hostýnu pohodlně, České dráhy vypravují...

středa, 28. prosince 2016, 16:30

Už jste zažili Novoroční mši na Svatém Hostýnu? Díky Českým drahám se na ni můžete pohodlně vypravit.

Olomoucký kraj pořídil nízkopodlažní autobus pro neziskové organizace

pondělí, 26. prosince 2016, 18:40

Příspěvkové a neziskové organizace, které se starají o staré nebo tělesně postižené lidi, budou mít v novém roce možnost využít...

Dnešním dnem začaly opět jezdit skibusy do Jeseníků a Beskyd

pondělí, 26. prosince 2016, 10:30

V pondělí 26. prosince na 2. Svátek vánoční vyjedou na své tradiční trasy severomoravské skibusy. O víkendech a svátcích dovezou...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Nedaleko Prahy hoří les ve skalách nad Vltavou, nejezdily vlaky

Nedaleko Libčic nad Vltavou u Prahy hoří les v těžko přístupném terénu. Hasiči vyhlásili třetí stupeň poplachu ze čtyř možných, kvůli ohni nejezdily asi šest hodin vlaky na trati Praha-Děčín. S plameny bojoval i vrtulník, který kolem 17:30 odletěl, řekl ČTK mluvčí středočeských hasičů Petr Svoboda. Po 16:30 se podařilo dostat požár pod kontrolou.

Velký pátek: Křesťané si připomínají ukřižování Ježíše Krista. Zažíváme nejtišší den v roce

Dnes je Velký pátek a křesťané si připomínají ukřižování Ježíše Krista. Den přísného půstu je vzpomínáním na Kristovo utrpení a jeho vykupitelskou smrt. V katolických kostelech jsou obřady na památku jeho umučení a bohoslužby se konají také v evangelických sborech. Velký pátek je v Česku zároveň státním svátkem, lidé tak mají do Velikonočního pondělí čtyři dny volna v řadě.

FOTO: V Česku se objevily plyšové hračky, které jsou pro děti nebezpečné

Plyšoví pejsci, kteří dovedou i štěkat, mohou okouzlit nejedno dítě. Podle České obchodní inspekce (ČOI) jsou ale tyto dva konkrétní typy pro nejmenší děti nebezpečné. A to hned z několika důvodů.