Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Dnešním dnem byl obnoven provoz na třídě 1. máje. Tramvaje zde budou jezdit rychleji

 
středa, 22. listopadu 2017, 09:00

Vyšší rychlostí než dosud budou díky dokončené rekonstrukci tramvajových kolejí i přilehlé vozovky jezdit tramvaje po třídě 1. máje v historickém centru Olomouce. Po více než sedmiměsíční rekonstrukci tramvaje na opravenou třídu poprvé vyjely dnes ráno.

Tramvajová trať na třídě 1. máje měří zhruba 400 metrů a před zahájením rekonstrukce byla ve špatném technickém stavu. Poslední oprava této dopravní spojnice byla podle ředitele Dopravního podniku města Olomouce Jaromíra Machálka provedena před 60 lety a nyní hrozilo, že tramvaje po starých kolejích už nebudou moci jezdit. "Rychlost jsme tam museli snížit na 20 kilometrů za hodinu. Teď po rekonstrukci ji budeme zvyšovat zpět na 30 až 35 kilometrů za hodinu," uvedl Machálek.

Díky výměně kolejí a jejich usazení do opravené dlážděné silnice budou tramvaje za jízdy vydávat méně hluku a sníží se také vibrace. "Tato trať je pro nás velmi důležitá, protože je to jedna z páteřních tratí mezi nádražím a středem města," řekl Machálek. Trať přes historické centrum může v případě výpadku trati vedoucí po třídě Kosmonautů zajistit tramvajové spojení na nádraží.

Rekonstrukce rušné ulice 1. máje byla zahájena v dubnu a bez započtení DPH stála 72 milionů korun. Dělníci v úseku mezi náměstím Republiky a průčelí hotelu Palác vyměnili koleje a opravili inženýrské sítě v délce zhruba 400 metrů. Opraveny byly také chodníky a veřejné osvětlení. Rekonstrukci předcházel archeologický průzkum.

"Rekonstrukce ulice 1. máje byla dlouho připravovaným krokem, pro další fungování dopravy ve městě zásadním. Bez rekonstrukce by zde musel brzy tramvajový provoz skončit," řekl primátorův náměstek Filip Žáček.

Kvůli rekonstrukci přes tuto část historického centra od dubna nejezdily tramvaje a dopravu zajišťovaly autobusy. "Výluka a dočasná dopravní omezení během rekonstrukce jasně ukázaly, jak významná tato část sítě pro dopravu v Olomouci je," řekl Žáček.

Podle primátora Antonína Staňka se díky rekonstrukci výrazně rozšířily chodníky, které třídu 1. máje lemují. Jejich plocha se tak zvýšila o více než 50 procent, podotkl Staněk. Tramvajová trať po třídě 1. máje vede od samého počátku tramvajové dopravy v Olomouci v dubnu 1899.

Napsal(a) ČTK | Foto Patrik Kozlík

Kam dál?

FOTO: Třída 1. máje je otevřena. Pozůstatky Hradské brány bude...

úterý, 21. listopadu 2017, 15:45

Po sedmi měsících rozsáhlé rekonstrukce byla dnes slavnostně otevřena třída 1. máje. Tramvaje budou po trati jezdit od zítřka....

Řidička, která ráno skončila se svým autem v potoce, podlehla svým...

úterý, 21. listopadu 2017, 14:40

Na Šumpersku dnes ráno zemřela řidička, která v místní části Rudy nad Moravou v Hrabenově sjela s osobním autem do potoka....

Jednadvacetiletý řidič dodávky dostal smyk na náledí a naboural do...

úterý, 21. listopadu 2017, 09:00

V pondělí 20. listopadu po sedmé hodině ranní narazil mladý řidič do zábradlí mostu přes řeku Hloučelu v Prostějově. S dodávkou...

Řidič si to hasil v Olomouci rychlostí přes 130 kilometrů za hodinu...

pondělí, 20. listopadu 2017, 18:00

Ve čtvrtek 16. listopadu před šestou hodinou večerní zastavili policisté na Přerovské ulici v Olomouci, v místě, kde je povolená...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Do roku 2025 má u dálniční policie přibýt 750 služebních míst

Do roku 2025 by mělo v dálničních odděleních Policie ČR přibýt 750 služebních míst. Počítá s tím návrh rozvoje dálničních oddělení, který připravilo ministerstvo vnitra. Během příštího roku by mělo přibýt 231 služebních míst na stávající oddělení a dalších 34 pro postupné obsazení nových oddělení Droužkovice, Borek a Napajedla. Nyní je u dálniční policie 591 obsazených systemizovaných služebních míst.

Před 55 lety byla vynalezena populární remoska

Její obsluha i údržba je jednoduchá, spotřeba energie nízká a životnost dlouhá. Remoska je malá přenosná elektrická pečící mísa či pánev, která vaří, peče, smaží, dusí i opéká a připravit se v ní dá téměř cokoli. Remoska je českým vynálezem, její ochranná známka byla zapsána 21. července 1964. A i když s existencí měla už párkrát na kahánku, hospodyňky na ni dodnes nedají dopustit.

Kaspersky: Falešná aplikace FaceApp šíří nevyžádanou reklamu

Na internetu se objevila falešná aplikace, která se vydává za populární nástroj pro úpravu fotografií FaceApp. Mobilní zařízení uživatelů infikuje programem pro nevyžádanou reklamu MobiDash. Uvedla to antivirová firma Kaspersky Lab. Aplikace FaceApp od ruských vývojářů Wireless Lab se stala v posledních týdnech hitem. Pomocí nástrojů umělé inteligence dokáže vyfotografovanou osobu nechat zestárnout, omládnout, nebo dokonce změnit pohlaví. V souvislosti s ní se ale objevilo i varování před narušením soukromí, protože aplikace posílá fotografie k úpravě na servery mimo zařízení uživatele.