Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

V Olomouckém kraji bylo od cest odstraněno čtyřicet billboardů, zbývá jich čtyři sta

 
pátek, 30. března 2018, 19:30

První čtyři desítky nelegálních billboardů byly od loňského podzimu odstraněny z ochranného pásma silnic první třídy v Olomouckém kraji. Zbývá tam ještě zlikvidovat zhruba 400 reklamních ploch. "Jejich vlastníky průběžně zjišťujeme a vyzýváme k odstranění billboardů," řekl vedoucí oddělení silničního hospodářství krajského úřadu František Pěruška.

Prvních zhruba 45 billboardů podle něj po zaslání výzvy odstranili jejich majitelé. „Bylo tady přibližně 450 billboardů, takže ještě jich zbývá odstranit 400," uvedl Pěruška. Krajský úřad poté, co zmapoval billboardy v ochranném pásmu silnic první třídy, se snaží zjistit jejich majitele a rozesílá jim výzvy k jejich odstranění. Některé výzvy byly zveřejněny na úřední desce kraje, protože vlastník billboardů není znám.

Pokud majitelé billboardů výzvu neuposlechnou, tak krajský úřad poutače zakryje a jejich případné odstranění bude mít na starost Ředitelství silnic a dálnic ČR. Náklady by měly být účtovány vlastníkům billboardů.

Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy vyžaduje novela zákona o pozemních komunikacích platná od loňského září. Majitelům reklamních ploch nařizuje z bezpečnostních důvodů jejich odstranění, pokud jsou blíže než 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy. Zatímco na dálnicích má povinnost odstraňovat nepovolené poutače ŘSD, na silnicích první třídy je to podle ministerstva dopravy věc krajů a jejich organizací.

Nařízení o odstranění billboardů, motivované zvýšením bezpečnosti silničního provozu, se netýká zastavěných území, kde je ale reklamních ploch nejvíc. Celkem se odhaduje, že je v Česku na 25 tisíc reklamních poutačů.

Napsal(a) ČTK | Foto Freepik.com

Kam dál?

V úterý 3. dubna začne stavba protipovodňové ochrany Olomouce

čtvrtek, 29. března 2018, 21:00

Stavba další etapy rozsáhlé protipovodňové ochrany na řece Moravě nedaleko historického centra Olomouce začne příští týden v...

V Olomouci bude jezdit nová tramvaj s označením U

čtvrtek, 29. března 2018, 20:30

Olomoucí bude od 1. května na trase Neředín – Nová Ulice jezdit ve zkušebním provozu tramvaj s označením „U“. Pokud se osvědčí,...

VIDEO: Tragická nehoda v Holici pohledem kamery hasičů

čtvrtek, 29. března 2018, 19:56

Při nehodě na silnici z Nových Sadů do Holice dnes odpoledne zemřely dvě děti, uvedli záchranáři. Další tři lidé skončili s...

Při tragické dopravní nehodě v Olomouci zemřely dvě děti, další tři...

čtvrtek, 29. března 2018, 16:54

Při nehodě na silnici z Nových Sadů do Holice dnes odpoledne zemřely dvě děti, uvedli záchranáři. Další tři lidé skončili s...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Milion chvilek považuji za parodii na Občanské fórum, říká mluvčí Jiří Ovčáček. Kandidaturu na prezidenta nevylučuje

„Praha je díky prázdninám prázdná. Přijel jsem dřív, než jsem čekal,“ začal prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček po podání ruky před rozhovorem. Na hausbót na Císařské louce v Praze totiž dorazil se slušným předstihem. Z původně plánovaných čtyřiceti minut povídání se setkání protáhlo na téměř dvojnásobek. Kromě uvolněných témat se bývalý novinář a dnes asi nejkontroverznější mluvčí v tuzemsku rozpovídal také o tom, za jakých okolností by byl ochoten kandidovat na prezidenta a proč nemůže přijít na jméno spolku Milion chvilek.

Pamětní bankovky s Karlem Gottem lidé vykoupili během čtyř hodin. Při čekání ve frontách musela zasahovat i policie

V Praze se včera prodávaly pamětní eurobankovky s portrétem zpěváka Karla Gotta. K výročí jeho 80. narozenin vydala společnost Nunofia celkem 5 tisíc bankovek s nominální hodnotou nula euro. Ve frontách na ně čekaly tisíce lidí. Vyprodány byly během zhruba čtyř hodin. Den po vyprodání se cena bankovek v aukcích pohybuje v řádech tisíců korun.

Lidé si zvykají na vratné kelímky. Podnikům ale přibyla práce

Letní večery lákají na budějcký Sokolák spoustu lidí. Například v kavárně Coffe on the go nebo v klubu K2 už ale nedostanete drink do klasického jednorázového kelímku, ale do vratného. I když je na něj záloha padesát korun, lidé si pomalu zvykají. Podle ankety na Budějcké Drbně o zavedení vratných kelímků je patrné, že lidé nápad kvitují, a mají z něho radost i samotní majitelé podniků. Jejich realizace a následná cesta k zákazníkovi, ale není jednoduchá a jsou s ní spojené i trable.