čtvrtek 18. dubna 2024 Valérie

RECENZE: Kolonie, ve které byste nechtěli žít ani v nejhorším snu, je skvělý film

Smutnou kapitolu z Chilských dějin představuje německý film v anglickém znění. Zdá se vám to jako zmatek? Nedejte se však odradit, film patří k tomu nejlepšímu, co jsme zatím letos v kině mohli vidět.

Píše se rok 1973 a k moci v Chile se dostává generál Augusto Pinochet, který okamžitě začne likvidovat své odpůrce. Na příběhu německého aktivisty a jeho přítelkyně postupně zažíváme beznaděj a jsme svědky krutého mučení. Hlavní hrdina v podání Daniela Brühla, který už exceloval v rolích mladého nacistického vojáka v Tarantinově Hanebných panchartech nebo v Howardových Rivalech, se ocitne v podivné sektě žijící na území obehnané plotem. Jde o místo, kde je vše podřízeno vůli Paula Schäfera, člověka, který pod záminkou vymítání hříchů ovládá své slepě poslušné obyvatele Kolonie Dagnidad. Příběh natočený podle skutečných událostí nám tak přináší hrůznou atmosféru neustálého strachu, ponižování a trýznění, bez možnosti jakéhokoli zastání.

Schäferovi dal ve filmu život švédský herec Michael Nyqvist a při jeho samozřejmém výkonu si budete říkat, že přece není možné, aby byl někdo až tak zvrácený. Bohužel, tento člověk opravdu desítky let páchal zvěrstva naprosto beztrestně, a pro Pinocheta byl významným spojencem například při mučení odpůrců jeho diktátorského režimu. Třetí postavu, mladou letušku Lenu, již si ve snímku zahrála Ema Watsonová, nemusím představovat žádnému milovníku ani milovnici série o Harrym Potterovi. Pro Emmu nebude snadné přenést se přes roli Hermiony, se kterou je už navždy spjata, na druhou stranu, v Kolonii se předvedla v příjemném světle. Možná právě za několik let budeme říkat, že právě v tomto filmu začala její nová a úspěšná herecká kariéra. Koneckonců, vzpomeňte na DiCapria.

Jestli se chcete dozvědět víc o smutné kapitole z chilských dějin, nebo si jen užít nadprůměrné herecký výkony hlavních představitelů, v každém případě na Kolonii zajděte.

Olomoucká Drbna hodnotí: 87 %