středa 24. dubna 2024 Jiří

RECENZE: Želvy ninja 2 nejsou pro děti ani pro dospělé, zvítězí nostalgie

Druhý film o puberťácích s želvím krunýřem tak trochu napravuje nepovedený snímek z roku 2014. Je zde více příběhu a popracovanějších akčních scén. Překonat seriál se hranému zpracování ani tak nejspíš nikdy nepodaří.

Jako dítě jsem želvy ninja miloval a přiznejte se, kdo z vás ne? A jako bezstarostný seriál pro děti, působí i nový film o čtyřech bratřích, kteří chrání pořádek v ulicích New Yorku. Jenže jejich hraná podoba tak nějak nejde uvěřit a pro děti tento film také zas až tak není. Takže pokud se na Želvy ninja 2 vydáte, měli byste k tomu tak přistupovat a nečekat žádné uvědomělé dobrodružství. Jde spíš o oddechovku s celkem pestrou porcí akce a speciálních efektů a sem tam vtipných hlášek. A jako bonus sexy tvářička Megan Fox.

Ze všech čtyř želvích hrdinů jsem si zamiloval trochu přihlouplého Michelangela, protože se nejvíce podobá opravdovému puberťákovi, a navíc je s ním sranda. Psí čumáci Leonardo a Rafael se nejdřív nesnesou a potom zase jo, vědátor Donatello naopak žije ve svém světě techniky a celou dobu si mluví sám pro sebe. A to jsem ho měl tenkrát nejradši. Mistr Tříska nedostává moc prostoru a ze všech kladných hrdinů tak z šedi vystupuje Stephen Amell, kterého můžete znát ze seriálu Arrow. Jeho Casey Jones jako bojovník s hokejkou v ruce parádně vyvažuje někdy až nadpřirozené schopnosti mladých želvích mutantů, samozřejmě jen tak mimochodem, mají spíš více štěstí než rozumu.

Padouši se moc nepředvedou, ať už jde o Trhače, který jen bubákuje a vůbec se nepouští do boje, a jeho nohsledi nejsou moc vynalézaví, navíc cítíte, že je jejich odpor zpečetěn už od začátku. Největší zklamání je samotný Krang neboli mozek s očičkama, protože vypadá jako divná žvýkačka s chapadly a strach z něj opravdu nejde. I kreslený mi připadal děsivější. Celý film tak lze pochválit jen z tvůrčího hlediska, protože výsledné efekty i kamera jsou z větší části požitkem pro filmového nadšence. Bohužel jsem už asi vyrostl z pubertálních let a kouzlo tohoto mutantího světa zas až tak neocením. Spíš jsem dostal chuť na pizzu.

Olomoucká Drbna hodnotí: 60 %

Na film můžete zajít třeba do Premiere Cinemas, program kina naleznete zde.

Autoři | Foto Paramount Pictures