Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

SEAT Tarraco povýší SUV na zcela novou úroveň, míní expert na značku SEAT z Autocentra Olomouc

 
čtvrtek, 17. ledna 2019, 16:30

Automobilka SEAT přichází se svým třetím SUV. Po modelech Ateca a Arona se na českém trhu objeví i SEAT Tarraco.

Nový model SUV od SEATu dostal své jméno podle španělské Tarragony. Tarraco je totiž historický název tohoto města, které bývalo za dob antického Říma důležitým přístavem. A v SEATu věří, že významný bude i vliv nového modelu SUV na českém trhu. Tento optimismus přitom není založen na pouhém přání. „SEAT od roku 2013 celosvětově zvýšil své prodeje o 46 %. Za období od ledna do srpna 2018 pak činil nárůst prodejů v porovnání s rokem 2017 nezanedbatelných 21,9 %,” vypočítává prodejce automobilů SEAT Michal Hirsch z Autocentra Olomouc, které se na prodej značek Volkswagen a SEAT specializuje.

Španělská automobilka SEAT tak jistě dělá radost svému německému vlastníkovi - koncernu Volkswagenu. Právě i za modelem SEAT Tarraco stojí tato mezinárodní spolupráce.

O skvělý vzhled nového SUV se postaral španělský tým designéra Alejandra Mesonera-Romanose, výrobu si vzala na starost pobočka v německém Wolfsburgu.

Tarraco už na první pohled zaujme svým sportovním vzhledem. Ostře řezané světlomety s trojúhelníkovým motivem doplňuje šestiúhelníková maska chladiče, tu SEAT plánuje využívat i u svých další modelů. SEAT Tarraco je v tomto ohledu průkopníkem nového designového směru španělské automobilky. Pohledu zezadu pak dominují svítilny propojené vodorovnou linkou. Celý automobil je dlouhý 4,74 metru, což z něj dělá největší vůz, který kdy SEAT vytvořil.

„SEAT Tarraco je ideální vůz pro všechny ,kteří hledají moderní design, prostor a bezpečí.Jde o vůz ve kterém použil SEAT všechny moderní prvky koncernu Volkswagen. Spojením španělského temperamentu a německé preciznosti vznikl vůz určující směr v daném segmentu. SEAT Tarraco nechce být jako ostatní vozy, ale chce se lišit. Pokud hledáte změnu, pak je Tarraco ideální volba," říká Michal Hirsch. Právě v Autocentru Olomouc by měl být SEAT Tarraco od konce ledna k dispozici pro případné zájemce o testovací jízdy.

V interiéru Tarraca řidiče jistě potěší „plovoucí“ obrazovka multimediálního systému. Ta má osmipalcovou úhlopříčku a kombinuje dotykové prvky s otočnými kolečky pro co nejlepší ovládání. Celý systém lze propojit s chytrým telefonem a využívat jeho aplikace přímo na displeji v palubní desce. Samozřejmostí je pak navigace, kterou doprovází přehledná grafika a detailní rozlišení displeje. Mapu cesty je možné zobrazit i na místě řidiče v přístrojovém štítu.

Nové SUV od SEATu bude k dispozici v pětisedadlové či sedmisedadlové verzi. Obě řešení přitom slibují dostatek místa a komfortu pro cestující. Co se týče zavazadlového prostoru, nabízí pětimístný SEAT Tarroca k využití 760 litrů, sedmimístný SEAT toto číslo sníží na stále velice solidních 700 litrů. Pokud se rozhodnete sklopit zadní řadu sedadel, dostanete se u pětimístného modelu na 1920 litrů, u sedmimístného řešení interiéru pak na 1775 litrů.

SEAT Tarraco láká i na vyspělou technologii. Příkladem je systém nezávislého topení, které v interiéru nastaví ideální teplotu ještě před nástupem cestujících. Život vám jistě usnadní i parkovací asistent, vyhřívání všech sedaček ve vozidle či možnost bezdrátového nabití mobilního telefonu. K větší bezpečnosti jízdy poslouží automatické aktivování brzd při neočekávané situaci na silnici nebo asistent pro jízdu v koloně, který dokáže přizpůsobit rychlost jízdy a zabránit vyjetí z jízdního pruhu.

Auto bude zatím možné zakoupit ve dvou stupních výbavy. Linii Style a Xcellence později ještě doplní sportovně zaměřený model FR. SEAT Tarraco Style bude dostupný od 762 900 Kč, jeho dražšího bratra Xcellence pak pořídíte od 832 900 Kč. Na výběr bude ze čtyř druhů motorů. Na trhu se objeví jedna pětka s výkonem 110 kW a dvoulitr o výkonu 140 kW u benzínových motorů. Turbodiesely půjdou do prodeje ve variantě 2.0 TDI, a to rovněž s výkonem 110 kW a 140 kW. SEAT chce také do dvou let představit nabíjecí hybridní verzi tohoto SUV.

Napsal(a) Jakub Heřmánek | Foto Oficiální stránky SEAT

Kam dál?

Přerov zavede pro obyvatele Mobilní rozhlas, lidé mohou dostávat...

úterý, 18. prosince 2018, 15:30

Přerovská radnice od února rozjede pro obyvatele města službu s názvem Mobilní rozhlas. Prostřednictvím SMS zpráv či e-mailu...

Město Olomouc má novou oficiální aplikaci. Její pilotní verze se již...

čtvrtek, 13. prosince 2018, 12:00

Město Olomouc má novou oficiální aplikaci, která se jmenuje Moje Olomouc. Ta je nyní v testovací verzi ke stažení pro Android a...

HRÁTKY S GEEKEM: Assassin’s Creed Odyssey, aneb letem světem...

čtvrtek, 8. listopadu 2018, 17:00

Série Assassin’s Creed si užila velkolepý start i stejně velkolepou stagnaci, když s třetím dílem zavítala do trochu vlažnějších...

Výdaje na výzkum loni v Olomouckém kraji vzrostly na 3,4 miliardy

čtvrtek, 25. října 2018, 21:00

Výdaje na výzkum a vývoj v Olomouckém kraji loni po předchozím dvouletém poklesu vzrostly o více než půl miliardy korun na 3,367...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Nerad odmítám lidi, ale den má bohužel jen 24 hodin, říká budějcký trenér Dominik Kodras

Na trénování "obyčejných lidí" už mu nezbývá čas. Spolu se svým týmem se plně věnuje profesionálním sportovcům. Pod rukama už mu prošla taková jména jako Jirka Novotný, Milan Gulaš, Tomáš Sivok nebo Roman Will. I když je budějčák Dominik Kodras na první pohled sympaťák, v posilovně z něj jde strach. Výsledky se pak ale zaručeně dostaví.

Varování před nebezpečnými dětskými cyklovozíky

Převážení malého dítěte v přívěsném vozíku za jízdním kolem by měla být jedna z nejbezpečnějších variant, jak ho brát na cyklotúru. Jaká je realita? Spotřebitelská organizace dTest otestovala 11 modelů cyklovozíků, pět z nich v testu propadlo. Nedostatky se týkaly praktických zkoušek v terénu, složitého sestavování, nepohodlí, bezpečnostních rizik a obsahu nežádoucích chemikálií.

Potíže s hraním hazardu a závislostí může mít 164 tisíc lidí

Kolem 164 tisíc lidí nad 15 let v Česku může mít podle odborných odhadů problémy s hraním hazardních her a se závislostí na něm. Patologických hráčů je pak bezmála 60 tisíc. Sázení a hraní nemá pod kontrolou asi 13 tisíc mladých do 18 let. Vyplývá to z výroční zprávy o hazardním hraní za loňský rok, s níž by se měla v pondělí seznámit vláda. V posledních letech počty klesly. Češi loni za hazard utratili 249,5 miliardy korun, prohráli 31,3 miliardy.