čtvrtek 25. dubna 2024 Marek

RECENZE: Jak dopadl souboj Batmana a Supermana ve společném filmu?

Batman vs. Superman: Úsvit spravedlnosti slibuje velkolepou podívanou. Do jaké míry jejich působení v jednom filmu funguje? No, jakž takž.

Zapomeňte na všechno, na co jste byli zvyklí ve filmech s těmito nejzářivějšími komiksovými hrdiny. Režisér Zack Snyder se ve svém Úsvitu spravedlnosti pokusil propojit dva světy, a to se ne ve všech případech povedlo. Batman je v pozici už stárnoucího chlapíka, jeho majordomus Alfréd v podání Jeremyho Ironse na druhou stranu omládl, Superman si neví rady, jak se zavděčit lidstvu a Lex Luthor zrovna opustil střední školu. Věděli jste, že Gotham leží coby kamenem dohodil od města Metropolis? No dejme tomu, ale působí to poněkud rozpačitě. Až se naskýtá otázka, jestli jedno není spíš předměstím toho druhého. Nebudu vás dlouho napínat, proto zde vyjmenuji důvody, proč na film zajít, případně raději zajít na nějaký jiný.

To musíte vidět

Už když se zveřejnila zpráva, že novým Brucem Waynem bude tentokrát Ben Affleck, jímaly fanoušky Batmana přinejmenším rozpaky. Jeho podání strážce spravedlnosti v netopýří masce patří k velmi příjemným překvapením. Tím dalším je výkon Jesse Eisenberga coby Lexe Luthora, jehož chvilkové až ďábelsky vyšinuté grimasy budete hltat s přesvědčením, že si tu roli opravdu zasloužil. Pěkně se dívá i na představitelku Wonder Woman, kterou si střihla izraelská kráska Gal Gadot, bohužel nemá ve snímku moc prostoru zazářit. Samotné souboje Batmana a Supermana si většinou užijete, tedy až do té doby, kdy si budete říkat, že je to už trošku přehnané. Chcete-li vidět opravdu naštvaného Batmana, vyplatí se pak pár zmatečných scén přetrpět.

Stačí jednou a dost

Zmíněná monstrózní podívaná mnohdy přechází spíš do digitálního balastu, ve kterém by se zorientoval možná pouze samotný Clark Kent. I když zmíněná bitva mezi těmito dvěma strážci pořádku jistě stojí za zážitek v sedačce kina. Film tak splnil roli úvodu do připravované Ligy spravedlivých, ve které se setkáme s dalšími superhdiny a vesmír jménen DC Comics se tímto krokem pustí do souboje s konkurenčními Avengery ze studia Marvel.

Máte-li rádi komiksy, Supermana, Batmana nebo jakoukoli jinou postavu, pak na film zajděte. Pokud se chcete pobavit akční podívanou, nečekaným finále, je kino správná volba. Jestli máte radši propracovaný děj a zápletku, zvolte raději jiný filmový sál.

Olomoucká Drbna hodnotí: 65 %

Autoři | Foto Warner Bros. Entertainment